Mica en mica, lluita darrera lluita, les classes marginades i les explotades han obtingut beneficis que fins el moment eren reservats a les classes explotadores. Hi ha una perversa tendència a copiar les formes de les classes socials pudents, el que dificulta una veritable revolució del sistema.
Sé que un exemple no és un bon argument, moltes vegades es pren d’exemple l’excepció, però donat un fet d’actualitat com el que ja es considera constitucional el matrimoni entre homosexuals, després de resoldre-ho aixi el Tribunal Constitucional, fallan contra el recurs presentat pel PP a la Llei que va aprovar el PSOE quan governava.
Matrimoni homosexual.
El terme ‘matrimoni’ deriva del llatí, mater,
mare i munius,
obligació; és a dir, matrimoni és l’ofici de la mare. Potser el
terme, vist així, no sigui políticament correcte, especialment si
el contrastem amb patrimoni, ofici del pare.
Tanmateix aquest és el significat que heretem del patriarcat.
En aquest sentit hauria de donar
la raó a aquella colla de conservadors tradicionalistes que s’oposen
al matrimoni de gays i
lesbianes, al·legant que la paraula fa referència a la constitució
d’un nucli familiar que te com objectiu la reproducció, la criança
i l’ensinistrament dels fills i les filles. Una visió metafísica
que limiten al patriarcat cristià on els fills són biològics i el
matrimoni sanciona la paternitat.
Seria una inexactitud romàntica
canviar l’etimologia de matrimoni i en lloc de fer-la derivar de
mater-munius fer-la
derivar de mater-munus,
regal de la mare, però no solucionaria el problema que representa la
relació entre la mare, dona, i la seva descendència biològica.
Vist des d’un punt de vista
dialèctic hem d’acceptar que els termes evolucionen i es
transmuten en el temps; avui en dia els rols del pare i de la mare,
passat el temps de lactància (en cas que no s’usi el pelargon),
s’alternen entre la dona i l’home (al menys sobre el paper) i
qualsevol parella homosexual pot adoptar un nadó i criar-lo
perfectament. Per tant: que els homosexuals constitueixin un nucli
familiar, amb tots els drets que l’Estat atorga, és un acte de
justícia i, independentment de la seva etimologia, el temps a
transformat el terme en un senzill: constitució d’un
nucli familiar.
És ben curiós com la dreta
s’aferra als significats que reforcen l’existència del
patriarcat mentre no dubten en dir austeritat a la precarietat,
comunisme al estalinisme, anarquia al caos, ajustos a les retallades
i flexibilitzar el mercat laboral en lloc de abaratir l’acomiadament.
(Entre altres, la llista seria immensa.)
Acceptat que cal entendre el
matrimoni com el nucli familiar bàsic i, observant diferents
cultures, percebem que és possible qualsevol forma de relacions
matrimonials; matrimonis monògams, polígams i poliàndrics, també
els matrimonis de grup constituïts per diversos homes i diverses
dones i, ara, matrimonis homosexuals. De tots aquests els únics
admesos per la Llei són el que emparellen dues persones.
Aquesta legalitat dona un sentit
metafísic que posa l’etiqueta d’homosexual S’és
homosexual! Però això és un
disbarat que procuraré explicar-lo.
Per començar cal tenir clar que sols hi ha dos sexes biològics
fàcilment identificables mirant l’entrecuix. Encara que els dos
gaudeixen dels mateixos drets i deures hi ha diferències, tan
naturals com culturals que afecten a la quotidianitat de les
persones. És cert que des de la primera infància hi ha nens que
tenen tendències molt efeminades que es troben millor jugant amb les
nenes, i nenes molt virils que es troben millor jugant amb els nens.
Tanmateix aquestes característiques naturals no marquen que els nens
efeminats i les nenes virils tinguin d’adults relacions
homosexuals.
L’homosexualitat no està en la persona, està en la relació.
Un, qualsevol, home o dona, en el transcurs de la seva vida pot tenir
molts tipus de relacions diferents, tant homosexuals com
heterosexuals.
Coneixia una noia que es va separar del marit perquè va
enamorar-se d’un altre dona, ella estava preocupada, deia: –«ara
resulta que soc lesbiana!»–. Però la seva nova parella no es
sentia a gust essent dona, va resultar ser una transsexual que va
operar-se per convertir-se en un home, això va generar un nou
conflicte a la meva amiga: –«pues resulta que no soc lesbiana,
m’havia enamorat d’un home amb cos de dona.»–.
Mai podem afirmar que no ens enamorarem d’una persona del mateix
sexe i que passat el temps puguem enamorar-nos d’una de sexe
diferent. Per tant el reconèixer matrimonis homosexuals és
etiquetar a les persones que en aquell moment de la seva vida (potser
un moment que s’allargui tota la vida) volen crear un nucli
familiar amb una persona del seu mateix sexe.
La victòria aconseguida pels col·lectius de gays i lesbianes
serà complerta quan es deixi d’etiquetar matrimonis
heterosexuals i homosexuals,
els dos són matrimonis entre persones i com a tal s’han
d’entendre. Però tampoc s’ha d’entendre el matrimoni com una
relació de parella, pot estendre's a qualsevol grup de persones que
lliurement decideixin compartir els bens i la tutela d’infants. Ni
cal que l’Estat sancioni les relacions dels adults, sols cal que
aporti ajudes per la criança i l’educació dels menuts.
Encara hi ha molt camí a fer en
aquest assumpte però per ara cal felicitar-nos pel petit pas que
s’ha donat endavant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada